افزایش ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بدهی اعلامی شهرداری شیراز طی ۱۵ ماه

شهردار شیراز آبان‌ماه ۱۴۰۱ بدهی شهرداری این کلانشهر را هشت هزار و یک‌میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان اعلام کرد، رقمی که نسبت به رقم بدهی اعلامی این شهرداری در تیرماه ۱۴۰۰ افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی که مهرماه ۱۴۰۱ به عنوان دومین شهردار منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز آغاز به کار کرده است، با اعلام بدهی شهرداری شیراز اظهار کرد: بدهی شهرداری این کلانشهر هشت هزار و یک‌میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان است.
وی عصر یکشنبه در هشتادوششمین صحن علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: خالص بدهی شهرداری این کلانشهر به پیمانکاران ۴۹۰ میلیارد تومان بوده و بدهی شهرداری در بخش تسهیلات، چهار هزار و ۱۰ میلیارد تومان و بدهی شهرداری بابت ارزش افزوده ۴۳ میلیارد و ۵۰میلیون تومان است.
شهردار شیراز افزود: بدهی شهرداری بابت کسورات پیمانکاران، ۵۰۰ میلیارد تومان است و بدهی شهرداری بابت اوراق مشارکت معوق یک‌هزار و یکصد میلیارد تومان است.
اسدی تصریح کرد: بدهی شهرداری بابت اوراق سررسید شده یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان است.
او اضافه کرد: بدهی و درآمد شهرداری به‌صورت ماهانه در اختیار شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

۲۷ تیرماه ۱۴۰۰، شهردار اسبق شیراز در نشستی خبری بدهی آن زمان شهرداری را پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مسئولیت را حدود چهار سال پیش با چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری تحویل گرفتیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شیراز ششم مهرماه ۱۴۰۰ نیز در آستانه معارفه نخستین شهردار منتخب دوره ششم شورای شهر این‌ کلانشهر،گفت: شهرداری شیراز هم‌اینک بالغ بر پنج‌هزار و پانصد میلیون تومان بدهی دارد اما این بدهی‌ها موجب متوقف‌شدن فعالیت‌های شهرداری و به حاشیه‌ راندن فعالیت‌های توسعه‌ای این مجموعه نخواهد شد.
سید ابراهیم حسینی افزود:‌ ردیف‌های بدهی‌ شهرداری مشخص است و کسی هم این موضوع را کتمان نمی‌کند؛ قطعا راههای مدیریتی برای حل این مشکل وجود دارد.

روز شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ از سوی وزیر کشور، حکم شهردار کنونی شیراز صادر و ابلاغ شده است.

محمدحسن اسدی شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اسلامی شهر از سوی اعضای این نهاد و در پایان سال اول فعالیت ششمین دوره پارلمان شهری این کلانشهر بعنوان بیست و چهارمین شهردار شیراز بعد از انقلاب اسلامی انتخاب شد.

اسدی که ۳۲ سال در سمت های اداری و در شهرداری شیراز خدمت کرده، بعنوان شهردار کلانشهر شیراز انتخاب شد.

هر ۲ نفر شهردار شیراز که تاکنون از سوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شده از دل اعضای این نهاد بوده است.

پیش از این و از شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت کمتر از یکسال، سید احسان اصنافی شهردار شیراز بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات