شهر جهانی مُنبت، مقصد سی و ششمین سفر شهرستانی استاندار فارس

 استاندار فارس در سی و ششمین سفر شهرستانی خود، به منظور بازدید از پروژه های عمرانی، گردشگری،اقتصادی و زیربنایی شهرستان آباده روز پنجشنبه وارد این شهرستان شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر محمدهادی ایمانیه که روز گذشته عازم شهرستان آباده شد.

استاندار فارس در بدو ورود مورد استقبال رسمی خداداد فرماندار آباده، موسوی خراسانی امام جمعه شهرستان، دکتر زارع نماینده مردم آباده،خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستان قرار گرفت و ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

بازدید از پروژه‌های مهم شهرستان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره)، هتل و مجتمع گردشگری آپاتیه، دبیرخانه شهرجهانی منبت، کارخانه در دست احداث هخامنش، تصفیه خانه فاضلاب، پژوهش سرای مرحوم مهربان، کشتارگاه مرغ و سایت صنایع سنگین از برنامه های سفر یک روزه نماینده عالی دولت در فارس به شهرستان آباده می باشد.

آباده یعنی جایی که آبادانی و رونق وجود دارد و شهرستان آباده نیز تفسیری دقیق از معنی این کلمه به شمار می‌رود، آباده منطقه‌ای زیبا در شمال استان فارس است که مردمانی گرم و میهمان نواز دارد و عنوان شهر جهانی منبت را به خود اختصاص داد.

‌ شهرستان آباده از سمت شمال فارس را به اصفهان متصل می‌کند و دروازه ورود به استان زیبای فارس به شمار می‌رود، منطقه‌ای سردسیر که به واسطه قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شیراز به اصفهان، وجود باغ‌ها و مزارع فراوان، معادن متعدد و آثار فرهنگی و تمدنی و تاریخی، جایگاهی مهمی در فرهنگ، هنر و اقتصاد فارس و ایران دارد.

شهرستان آباده با وسعت ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و با مرکزیت شهر آباده، از شهرهای فرهنگی و سیاحتی شمال استان فارس است. از نظر آب و هوایی‌، جزو شهرستان‌های سردسیر و معتدل استان محسوب می‌شود و این موضوع نیز در ساختار معماری و سنتی و لباس‌های محلی این منطقه نیز نقش مؤثری داشته است.

این شهرستان از شرق به شهرستان یزد، از جنوب به شهرستان خرم بید، از غرب به شهرستان اقلید و شهر سمیرم و از شمال به استان اصفهان متصل است. فاصله مرکز شهرستان تا شیراز ۲۷۱ کیلومتر است.

از معادن متعدد این شهرستان که از لحاظ اقتصاد صنعتی، رونق را برای آن به‌ دنبال داشته است که بگذریم، آباده جایگاهی مهم در عرصه هنر صنایع‌دستی و البته آثار تاریخی و تمدنی دارد.

برچسب ها :
 
از   2   رای
3.5

عکس های خبر

نظرات