با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فسا

کیت تشخیص سریع آنتی‌بیوتیک در شیر در شهرستان فسا بومی سازی شد

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان فسا اعلام کرد:کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌بیوتیک در شیر که توسط یک شرکت دانش‌بنیان در فسا تولید شده با حضور عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و علیرضا فیروزی فرماندار ویژه شهرستان فسا رونمایی گردید. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان فسا؛ این کیت‌ها که قابلیت شناسایی سه خانواده آنتی بیوتیک از جمله بتالاکتام، تتراسایکلین و سولفانامیدها مطابق با حد مجاز استاندارد ایران و اروپا را دارد توسط شرکت دانش بنیان کیمیا سنجش بی‌همتای فارس و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فسا تولید شده است.

بر اساس گزارش سازمان‌های مربوطه نیاز سالانه کشور حدود ۳ میلیون‌ کیت است که شرکت مذکور، توان تولید حدود ۹ میلیون کیت را دارد.

این شرکت که مجوز تولید و تأیید علمی از سازمان دامپزشکی کشور دارد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تولید تجاری و انبوه خود را از فروردین ۱۴۰۱ شروع و محصولات خود را روانه بازار کرده است.

بنا بر این گزارش؛قیمت نهایی کیت شرکت کیمیا سنج ۳۵ درصد کمتر از کیت های وارداتی است که از خروج سالیانه حدود ۳میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

فسا یکی از شهرستان‌های استان فارس است که در ۱۳۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات