اردوگاه سوم برای نگهداری معتادان متجاهر در فارس راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس گفت: به منظور افزایش فضای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان، راه اندازی اردوگاه سوم ماده ۱۶ در استان را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد هادی ایمانیه، دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس که با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در شیراز برگزار شد، افزود: راه اندازی این اردوگاه پیش بینی می شود که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که امیدواریم نیمی از این مبلغ توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تامین شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۰ درصد معتادان متجاهر استان مربوط به شهر شیراز و بقیه مربوط به سایر شهرستان های استان است، تدبیر شده که علاوه بر شیراز، در چهار نقطه دیگر استان چهار اردوگاه کوچک ایجاد شود تا تجمع تمام معتادان جمع آوری شده در شیراز نباشد.
او اظهار داشت: امیدواریم در راه اندازی این ارودگاه‌ها بتوانیم علاوه بر کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از ظرفیت خیرین هم بتوانیم استفاده کنیم.
وی گفت: با توجه به مجموعه اقداماتی ریشه ای که در این زمینه در فارس در حال انجام است، به زودی ماجرای معتادان متجاهر در این استان پایان خواهد یافت.
استاندار فارس، ضمن قدردانی از اقدامات نرم افزاری انجام شده در استان در زمینه مقابله و درمان اعتیاد با همت سپاه این استان افزود: این اقدام در کنار طرح احرار، یک کار نمونه بین المللی و قابل الگوبرداری توسط دیگر کشورها خواهد بود.
ایمانیه افزود: باید بکوشیم که افراد پس از ترک اعتیاد به حال خود رها نشوند و با همکاری تمام مجموعه ها، هم در بحث اشتغال آنها و هم تحت نظر بودنشان به مدت ۲ سال پس از ترک اعتیاد اقداماتی انجام شود.
وی همچنین خواستار تصویب تشکیل یک کمیته سه نفره برای غربالگری ورود به ارودگاه‌ ماده ۱۶ با هدف افزایش کیفیت فعالیت ها در این زمینه شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات