مدیرعامل آبفای شیراز:

مشکلات آب شیراز امسال کمتر بود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: امسال و با توجه به افزایش ظرفیت تامین آب به واسطه افتتاح فاز اول خط دوم آبرسانی از سد درودزن، نسبت به تابستان گذشته وضعیت آب شرب در شیراز بهتر بود؛ اگرچه هنوز کمبودهایی وجود دارد. 

مطبوعات فارس/ بهمن بهروزی سه‌شنبه یکم مهرماه در یک کنفرانس خبری، با اشاره به افزایش حجم آب تامین شده از منابع زیرزمینی و سطحی تا ٦٣٠ هزار مترمکعب، گفت: آب مورد نیاز برای شیراز در دوره پیک مصرف تابستان، امسال به 680 هزارمتر مکعب رسید. البته سال گذشته تعداد 100 تانکر سیار برای آبرسانی فعال بود که این تعداد امسال به 5 تانکر کاهش یافت.

بهروزی با بیان اینکه اکنون فاز یک خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل این خط آبرسانی و افتتاح فاز دوم، کل نیاز آبی کلانشهر شیراز تامین خواهد شد.

مدیرعامل آبفای شیراز با بیان اینکه حق انشعاب فاضلاب تنها برای شبکه فاضلاب است و در بخش‌های دیگر هزینه نخواهد شد، گفت: دولت ریالی بابت شبکه‌های اجرای فاضلاب پرداخت نمی‌کند.

بهروزی حق انشعاب فاضلاب به ازای هر مشترک را ٤ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: حق انشعاب برخی مناطق براساس ارزش ملکی مشخص می‌شود؛ تمهیداتی اندیشیده شده تا کسانی که وسع مالی ندارند هزینه انشعاب را به شکل اقساط و در قالب ١٨ تا ٢٠ قسط، پرداخت کنند.

مدیرعامل آبفای شیراز همچنین بدهی این شرکت به پیمانکاران، مشاوران، تولید کنندگان و سازمان‌های تاسیساتی را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

بهروزی همچنین با بیان اینکه یکی از انتظارات مردم ایجاد محیط بهداشتی خوب است، گفت: ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه خانه تحقق بخشی از این انتظار است.

او در خصوص تصفیه خانه شماره دو شیراز نیز بیان کرد: افتتاح فاز نخست این تصفیه خانه به دلیل بروز مشکلاتی در روند اجرا و تامین منابع مورد نیاز به تاخیر افتاد و نهایتا ۱۲ تیرماه در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفای شیراز ادمه داد: جمعیتی بالغ بر ٢ میلیون نفر تحت پوشش این کلانشهر قرار دارند که برای این تعداد جمعیت ٣ هزار و ٤٠٠ مترمکعب تصفیه خانه طراحی و تاکنون بیش از 2 هزار متر مکعب آن اجرا شده است. حداقل ١٥٠ هزار مترمکعب دیگر تصفیه خانه باید ساخته شود.

بهروزی با بیان اینکه اسناد برگزاری مناقصه فاز سه و چهار این تصفیه خانه نیز در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: اکنون یک میلیون و ٤٠ هزار نفر تحت پوشش این تصفیه خانه قرار دارند.

او با اشاره به اینکه طرح توسعه تصفیه‌خانه شماره یک شیراز در صورت تامین منابع، آغاز خواهد شد، تاکید کرد که در هیچ نقطه از شیراز فاضلاب خام وارد رودخانه خشک نمی‌شود.

بهروزی ادامه داد: مزایده‌ای سه سال پیش برگزار شد تا از محل فروش و واگذاری پساب تصفیه خانه شماره یک، این تصفیه خانه را توسعه دهیم که شورای اقتصاد مجوزهای آن را صادر کرد و قرار داد آن هم امضا شده و اکنون در مرحله تامین مالی با بخش خصوصی است. البته آگهی واگذاری پساب تصفیه‌خانه شماره 2 نیز منتشر خواهد شد.

مدیرعامل آبفای شیراز با بیان اینکه ٥٠ تا ١٠٠ کیلومتر شبکه آبرسانی در طول سال تعویض می‌شود که لزوما همه آنها فرسوده هم نیست، از آمادگی برای ساخت تصفیه خانه در شهرک آرین خبر داد.

بهروزی هزینه کلی ساخت تصفیه خانه شماره دو شیراز را ١٩٠ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: برای تکمیل این تصفیه خانه نیاز به یکهزار و ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار به قیمت روز داریم تا ٥ مدول این تصفیه خانه تکمیل و بیش از دو میلیون و ٥٠٠ هزار نفر از خدمات این تصفیه خانه بهره مند شوند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات