مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس :

مقاوم‌سازی روستایی در فارس با اولویت نگهداری از جان و مال مردم دنبال می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، یک واحد روستایی نمونه مقاوم سازی شده در روستای عباس آباد شهرستان ممسنی را افتتاح کرد و اظهار داشت : مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان و به ویژه در پهنه های حادثه خیز با اولویت نگهداری از جان و مال مردم دنبال می شود. 

مطبوعات فارس/ عطا الله زمانی ، روز شنبه در این برنامه افتتاح که با حضور داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی، حجت‌الاسلام حسین شاکری فر امام جمعه این شهرستان و جمعی از مسوولان محلی ترتیب یافت از واحد نمونه مقاوم سازی شده در روستای عباس آباد بخش مرکزی شهرستان ممسنی رونمایی کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در این آیین با اشاره به اینکه ۵۶.۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردارند ، مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت های فرسوده را در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر دانست و اظهار داشت : ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است.

وی اضافه کرد : طی یکسال گذشته تا کنون نیز با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۵ هزار و ۹۰۳ واحد روستایی با استفاده از سه هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی مقاوم سازی و نوسازی شده است.

زمانی اضافه کرد: همچنین دراین مدت یکهزار و ۹۰۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و بلایایی طبیعی که عمدتا مربوط به سال گذشته بوده است با برخورداری از یک هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی بازسازی و بهسازی شده و به متقاضیان و وصاحبان آن واگذار شده است.

 فرج الله نصیری معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز دراین آیین اظهار داشت : تجربه زمین لرزه های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحد های مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس یاد آور شد : در استان فارس در سال گذشته یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت های فرسوده و واحد های مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

داوود ایوبی فرماندار ممسنی هم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن به روند توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تقریبا در همه مناطق این شهرستان طرح های توسعه و محرومیت زدایی در حال انجام است و تلاش شده تا از همه ظرفیت های توسعه بهره گیری شود .

فرماندار ممسنی افزود: در همین هفته دولت امسال که پشت سر گذاشتیم تعداد ۷۷ پروژه کوچک و متوسط با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال در شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است که بخش عمده این طرح ها در مناطق محروم بوده است.

ایوبی اظهار داشت؛ این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی سامان یافت و می تواند تاثیر شگرفی در عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته باشد.

فرماندار ممسنی ، روستاهای این شهرستان را دارای ظرفیت توسعه و کارآفرینی دانست و گفت: همه تلاش دولت و نهادهای دولتی این است که زمینه افزایش رضایتمندی مردم در مناطق روستایی فراهم شود ، از مجموع پروژه‌هایی که اخیرا افتتاح شد یا عملیات اجرایی آن آغاز گردید ؛ ۹ پروژه مربوط به فعالیتهای راهداری حمل و نقل جاده‌ای، ۱۰ پروژه مربوط به اداره امور عشایر ، ۳پروژه شبکه بهداشت و درمان، سه پروژه مربوط به بنیاد مسکن و مابقی طرح ها نیز در حوزه محرومیت زدایی ، فرهنگی و عمران و آبادانی بوده است.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات