عضو شورای شهر شیراز:

بهره برداری از طرح جامع مدل سازی اطلاعات ساختمان شیراز

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای مدیریت ساخت ساختمان های شهری شیراز طرح مدل سازی اطلاعات ساختمان به زودی در شیراز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

مطبوعات فارس/ لیلا دودمان پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری در حضور خبرنگاران با اشاره به بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان بیان کرد: از جمله ویژگی‌هایی که طرح مدل سازی اطلاعات ساختمان یا به به عبارتی BIM و SIM دارد این است که تمامی اطلاعات ساختمان را پیش از ساخت در شهر مورد ارزیابی قرار داده و از تعارض منافع شهری جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن نسبت به مدیریت ساخت و سازهای شهری اعمال سیاست کرد استفاده از مدل‌سازی اطلاعات ساختمان بوده و این روش نوین می‌تواند تعارض منافع در میان شهروندان را کاهش دهد.

دودمان ادامه داد: تغییرات در کالبد شهرها از یکسو در کنار تغییرات الگوهای رفتاری زندگی مردم در شهرهای امروزی آن چنان با شتاب در قرن ۲۱ به وقوع می‌پیوندد که مدیریت شهری را ناچار به بازنگری قوانین و ضوابط خود در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و پرشتاب‌تر می‌نماید.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: عدم مطالعات جامع, عمیق و کامل که می‌تواند ریشه در توجه ناکافی به اسناد فرا دست یا عدم توجه و تسلط کافی به وضع موجود از سمت طراحان مدیران و برنامه ریزان شهری از یک سو؛ در کنار نبود بانک‌های اطلاعاتی و شناسنامه‌های فنی و اطلاعات بروز از شهر و توجه بیش از اندازه طرح جامع و طرح تفصیلی به موضوع پهنه‌بندی‌ها در کاربری و تاکید بر حوزه‌های سخت‌افزاری و عدم توجه به برنامه ریزی مشارکتی و تعاملی از دیگر سو در کنار عدم استقلال مشاورین و برنامه ریزان شهری از آسیب‌های طرح‌های شهری در هنگام تهیه و طرح ریزی و قبل از تصویب می‌باشند.

او افزود: لذا در یک اقدام کارشناسانه و پیشگیرانه بمنظور عدم تکرار این تجربه تلخ اکنون که بیش از نیمی از مسیر و عمر ۶ ساله طرح بازنگری گذشته است علیرغم توصیه کمیسیون ماده پنج مبنی بر بازنگری مجدد یکسال پس از تصویب بازنگری سال ۹۳ نسبت به ارائه این طرح اقدام کرده‌ایم.

دودمان متذکر شد: این مساله انجا ضرورت پیدا می‌نماید که با توجه به تجارب گذشته و اتلاف زمانی نهادهای متولی جهت تأیید و تهیه بازنگری‌های مجدد و مدت زمان چند ساله کوتاه باقیمانده تا ابلاغ بازنگری مجدد این کمیته می‌تواند بعنوان یک ثمره پایدار از این دوره از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به یادگار مانده و منجر به آن شود تا بستری را برای مدیریت شهری فراهم نماید تا در اجرا بتواند به مهم‌ترین تعهدات شهری خود در زمینه کیفیت افزایی به شهر جامه عمل بپوشاند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات