معاون شرکت آبفای شیراز اعلام کرد

اجرای ۷۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرک‌های جنوب شیراز

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای شیراز گفت: تاکنون ۷۵ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک‌های جنوبی شیراز اجرا شده است. 

مطبوعات فارس/ محمدهادی ستوده سه‌شنبه ۲۵ شهریور در حاشیه بازدید از عملیات اجرای پروژه‌های فاضلاب شیراز، به خبرنگاران گفت: برای تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک‌های جنوب شیراز باید ۵۰ کیلومتر دیگر شبکه اجرا شود که کار در حال اجرا است.

او با یادآوری اینکه این پروژه از سال ۹۷ اجرایی شده است، گفت: در این پروژه احداث شبکه فاضلاب برای شهرک‌های سامان، فرزانگان، رضوان، فرهنگیان، هویزه، سلحشور، احمدآباد، امام حسین(ع) و والفجر مد نظر بوده است.

ستوده با بیان اینکه اجرای خط انتقال فاضلاب شهرک مهدی‌آباد، به دلیل مشکلات ناشی از وجود معارض با تعویق روبرو بوده که با همکاری شهرداری و پیشنهاد مسیر جدید، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معاون شرکت آبفای شیراز خاطرنشان کرد که اجرای این خط انتقال فاضلاب شهرک‌های مهدی‌آباد، سامان، حجت‌آباد و فرهنگیان را پوشش خواهد داد و ۲.۵ کیلومتر طول دارد.

وی تاکید کرد: مشکلات فاضلاب و روان بودن آن در برخی جداول آب‌های سطحی در شهرک‌های جنوب شیراز هم به زیبایی این مناطق آسیب زده هم بهداشت و سلامت مردم را با مخاطره مواجه کرده است.

ستوده با بیان اینکه روش سنتی دفع فاضلاب استفاده از چاه‌های جذبی است، گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها و احداث مجتمع های مسکونی و همچنین شرایط بافت زمین، این روش سنتی دیگر پاسخگو نیست.

معاون آبفای شیراز همچنین از اجرای پروژه شبکه فاضلاب در محدوده خیابان‌های رحمت، عدالت، تندگویان و قائم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ کیلومتر از مسیر ۲۲ کیلومتری این شبکه اجرا شده است.

ستوده در ادامه یادآور شد که پروژه شبکه فاضلاب خیابان‌های رمضان، پوربیرک و روی‌سازی به همراه انشعاب‌های فرعی آن نیز اجرایی شده است، گفت: این پروژه ۱۰ کیلومتری، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات