زمان ورود واکسن کرونای روسی به ایران اعلام شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص مذاکره ایران با روسیه در خصوص واکسن کرونای روسی و زمان ورود این واکسن به ایران توضیحاتی ارائه کرد. 

مطبوعات فارس/ مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد در مورد واکسن کرونا اظهار داشت: در این خصوص مذاکره‌ای با روس‌ها داشتیم که آن‌ها گفتند حداقل تا ۴ ماه دیگر می‌توانند واکسن را در اختیار ما قرار دهند.

سید حیدر محمدی افزود: البته در داخل کشور انستیتو پاستور و رازی در حال تحقیقات برای واکسن هستند اما اگر مطالعات بالینی آنها روی میمون هم پاسخ بدهد و وارد فاز انسانی بشوند تقریباً می‌توان گفت موفقیت‌آمیز هستند به شرطی که اتفاقی که برای آکسفورد افتاد برای ما نیفتاد. به هر حال اگر واکسن کرونا در هر جای دنیا تأیید شود یا از آنجا تهیه می‌کنیم یا به صورت مهندسی معکوس تولید می‌نمائیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلی در زمینه واردات دیگر اقلام دارویی نداشته باشیم بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید به ما کمک کند در غیر این صورت با کمبود دارو مواجه می‌شویم.

تنها مرکز مناسب برای توزیع ماسک داروخانه است اگر داروخانه‌ها ماسکی را که با قیمت ۱,۳۰۰ تومان قرار است به فروش برسد بیشتر بفروشند، سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات آمده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات