شهردار شیراز مطرح کرد؛

اجرای پروژه‌های کلان شهری از روش‌های جدید تامین مالی

شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه‌های کلان از روش‌های جدید تامین مالی همانند تهاتر املاک، تامین مصالح و اوراق مشارکت دنبال می‌شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در راستای برگزاری چهارشنبه‌های عمرانی در کلانشهر شیراز، بازدید از تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت، پروژه دور برگردان محور شهید چمران-نیایش و بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی با حضور مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

سید احسان اصنافی چهارشنبه ٢٥ خرداد در حاشیه بازدید از تعدادی از پروژه‌های کلان عمرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: علی‌رغم حاکمیت مشکلات فنی و مالی اما تلاش شده در دو سطح کلان و محله‌ای پروژه‌های عمرانی در کلانشهر شیراز دسته بندی شوند.

او با بیان اینکه اجرای پروژه‌های کلان از روش‌های جدید تامین مالی همانند تهاتر املاک، تامین مصالح و اوراق مشارکت دنبال می‌شود، افزود: سعی بر این است تا در حوزه‌هایی مانند تکمیل رینگ ترافیکی و پروژه‌های سرمایه گذاری از این روش‌ها استفاده کنیم.

شهردار شیراز در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها، به اجرای تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت اشاره و با بیان اینکه درصد موفقیت طرح از لحاظ ترافیکی بسیار بالاست و بار سنگینی را از بلوار رحمت در انتقال ترافیک به کمربندی را کم خواهد کرد افزود: هدف از احداث این تقاطع تکمیل رینگ خارجی به جنوب و اتصال کمربندی به بزرگراه رحمت و دروازه قرآن است.

شهردار شیراز با تصریح بر این موضوع که بنا را گذاشته‌ایم تا ضمن حفظ سرعت در پیشرفت فیزیکی، در بهره‌برداری از پروژه‌های این چنینی نیز تسریع شود، پروژه ٥٥ متری جنوب شهرک حافظ و مدافعان سلامت را مصداق این پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: پروژه مدافعان سلامت با شروع کار شورای ششم حدود ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ٩٦ درصدی است و در حالی که مقرر شده بود در برنامه زمانبندی ٣٦ ماهه به اتمام برسد اما در بازه زمانی ٢١ ماهه جمع بندی شده است.

اصنافی این مهم را نشان از حرکت‌های خوب عمرانی شهر و به گردش افتادن چرخ عمران و آبادی شهر دانست و به تقاطع دور برگردان نیایش اشاره و بیان کرد: برنامه زمانبندی اولیه این پروژه ١٨ ماهه بوده اما مقرر شده در بازه زمانی ۹ ماهه و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

اصنافی به بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی هم اشاره و بیان کرد: تکمیل رینگ درون شهری شمال شرق به شمال غرب شیراز، کاهش بار ترافیکی بلوار چمران، بلوار دکتر حسابی، بلوار میرزای شیرازی، میدان ارم، سهولت دسترسی به تقاطع شهدای انقلاب و بزرگراه آیت‌الله محلاتی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

او به پروژه کوهسار تحت عنوان پروژه بزرگ شهید سپهبد سلیمانی هم اشاره و با بیان اینکه در مقطع شروع به کار شورای ششم تنها یک نقطه کارگاهی در این پروژه فعال بود اما امروز در حدود ۱۰ جبهه کار ‌عمرانی ‌در حال انجام است، گفت: هم‌اینک ١٣٠ دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه مشغول به کار است.

به گفته شهردار شیراز، در پیشبرد تونل شهید شیبانی این پروژه نیز یک رکورد زده شده و با سه شفیت کاری طی ماه‌های آینده این تونل به بهره‌برداری می‌رسد.

اصنافی با بیان اینکه بخش آسفالت جاده‌ای این پروژه نیز آذر و دی ماه امسال به اتمام می‌رسد، ابراز امیدواری کرد که تمام پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

او در بخش دیگری از سخنان‌ خود املاک را اعتبار غیرنقدی شهرداری معرفی کرد که پس از تولید به فروش می‌روند و در ادامه بیان کرد: سالیانه تعداد زیادی ملک با تفکیک ماده ۱۰۱ و پروژه‌های سرمایه گذاری در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. البته پروژه‌های سرمایه گذاری در ردیف بودجه قرار نمی‌گیرند تا ساخته شوند و به بهره برداری برسند.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در بودجه ١٤٠١، ٤ هزار میلیارد تومان ردیف فروش املاک برای شهرداری شیراز تعریف شده است، گفت: از آنجا که یکی از ردیف‌های تامین اعتبار شهرداری‌ها، فروش املاک است، تمام تلاش ما بر این است که دارایی حاصل از فروش املاک را صرفا در پروژه‌های عمرانی‌ و سرمایه گذاری استفاده کنیم.

او با بیان کرد: در دوره مدیریت فعلی شهری، بدهی شهرداری از سال ٩٧ به پیمانکاران در حال پرداخت است.

شهردار شیراز همچنین پردیس سینمای جوان را از پروژه‌های شاخص شهرداری این کلانشهر در جنوب کشور ذکر کرد و گفت: پروژه پردیس سینما جوان هم‌اینک با پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصدی مواجه است و برای بهره برداری از آن در برنامه زمانبندی شده به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی می‌کنیم.

او همچنین تکمیل گردش‌های محور شهید چمران و پل محمودیه و ساماندهی ترافیک محور چمران را از اهداف ساخت پروژه دور برگردان شهید چمران-نیایش برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: شورا طی مصوبه‌ای به شهرداری اجازه داده تا ملک خود را به پروژه تبدیل کند و ٣٠٠ میلیارد تومان هم تامین مصالح تعریف کرده است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات