رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد؛

آغاز عملیات ساخت ایستگاه آزادی از صبح فردا

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: حفاری فاز یک خط ۲ مترو شیراز ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و عملیات ساخت ایستگاه آزادی از صبح فردا آغاز می‌شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، امیر یقطین در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا(ع) و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، شهردار شیراز، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، نیز این جلسه به تشریح اقدامات انجام‌شده در فاز یک خط دو متروی این کلانشهر پرداخت.

او با بیان اینکه امروز تی‌بی‌ام شماره ۲ وارد ایستگاه آزادی شد، گفت: به دلیل یکسری مسائل اجرایی ناچار شدیم با تأخیر عملیات حفاری تونل در فاز یک خط دو را به اتمام برسانیم و ازاین‌پس باید تی‌بی‌ام‌ها را از این شفت خارج کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملیات حفاری تی‌بی‌ام از سال ٩٤ توسط قرارگاه خاتم آغاز شد، گفت: چون خط یک در حال ساخت بوده با مدیریت بودجه، نقدینگی به خط دو تزریق نشد ولی در سال‌های ٩٩ و ١٤٠٠ رکوردهای خوبی داشتیم.

یقطین ادامه داد: تاکنون این تی‌بی‌ام در خط دو ١٦ کیلومتر حرکت کرده و قبلا هم در حدود ٢٠ کیلومتر در خط یک کارکرده بود و لذا ماکزیمم بهره‌برداری از یک دستگاه تی‌بی‌ام در شهر شیراز انجام‌شده است.

او اعلام کرد: در اجرای عملیات خط دو مترو شیراز، ١١ هزار و ٤٤٠ رینگ، ۶۸ هزار قطعه سگمنت که در کارگاه تولیدی آماده شده، ۱۰ هزار تن آرماتور و ۹۵ هزار مترمکعب بتن استفاده‌شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز تصریح کرد: سند اجرای صحیح کار حفاری این بود که کاتر هِد شش متری تی‌بی‌ام دقیقاً در محل از پیش تعیین شده و بدون خطا وارد شفت ایستگاه آزادی شد.

وی اعلام کرد: حفاری فاز یک خط ۲ مترو شیراز ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و عملیات ساخت ایستگاه آزادی از صبح فردا آغاز می‌شود.

یقطین عنوان کرد: قسمتی از این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی ساخته خواهد شد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات