پشت پرده عکس‌های حاوی دپوی خودرو در انبار ایران خودرو بابل

حدود یک ماه پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه خودروهای تولیدی شرکت ایران‌خودرو مازندران، در زمین‌های کشاورزی مردم دپو شده است که‌ همان موقع با حضور خبرنگاران اعلام شد که این خودروها در زمین شرکت قرار دارد و حتی صداسیما هم این گزارش را پخش نمود، اما طی روزهای گذشته تصاویری که مربوط به آن زمان بوده و همان موضوعی که رفع شبهه شده بود،مجددا در رسانه‌ها مطرح شد. 

مطبوعات فارس/ سید امیر حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۸ که زمین شرکت خریداری گردید تاکنون حتی یک متر هم به متراژ زمین افزوده نشده است و حتی برای فازهای توسعه بیشتر هم به اندازه کافی زمین موجود است.

وی با بیان اینکه از اول تیر به دستور پلیس راهور هیچ خودروی بدون پلاکی نباید از شرکت‌های تولید خودرو خارج شود، تصریح کرد: یک خودرو زمانی که تولید می شود، پس از تجاری شدن سریعا سند با آن اختصاص می‌یابد، پلاک و مدارک خودرو باید توسط پلیس راهور تهیه می شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران افزود: پس از دریافت پلاک و نصب آن، خودروها به صورت حضوری و یا حمل، تحویل مشتریان می شود که این یک پروسه ۱۰ تا ۱۵ روز طول می کشد.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه از اول تیرماه تا عملیاتی شدن آماده سازی زیرساخت ها، حدود ۳ هفته خودروها از شرکت‌های تولید خارج نشد، خاطرنشان کرد: روند تحویل‌دهی از مرداد ماه به روال طبیعی بازگشت و چون روزانه ۱۴۰ دستگاه خودرو در این شرکت تولید می‌شود تا خودرویی از کارخانه خارج گردد سریعا خودروهای تولیدی جایگزین می شود.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰۰۰ دستگاه خودروی ناقص در سایت وجود داشت که هم اکنون علارغم افزایش تولید حدود ۲۰۰۰ دستگاه موجود هست که نشان از بهبود زیاد وضعیت تأمین قطعات دارد، گفت: در سال‌جاری تاکنون حدود ۱۴ هزار دستگاه خودرو در این شرکت تولید شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران با بیان اینکه از تولیدات این شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، از اول شهریور ماه حدود ۱۵۰۶ دستگاه خودرو تحویل مشتریان محترم گردید، یادآورشد: ‌ متأسفانهبه ذلیل محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ای تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شلوغی جاده‌ها تا حدود ۲ روز تریلرها اجازه بارگیری نداشتند و دو روز هم با تعداد بسیار محدود توانستیم خودرو را ارسال نماییم که اگر محدودیت وجود نداشت حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو بیشتر تحویل مشتریان می شد.

وی افزود:متأسفانه محدودیت‌های زیاد جاده فیروزکوه در تعطیلات، مشکلاتی را برای تامین قطعات و ارسال محصول ایجاد می کند که باید زیرساخت‌های مربوط به حمل، بخصوص ریلی تقویت شود.

حسینی نژادبا بیان اینکه این تصور دپوی خودروها بسیار غلط است، گفت: حتی برای تسریع در تحویل‌دهی خودرو با مشتریانی که در شهرهای شمالی هستند تماس حاصل می‌شود تا اگر علاقه داشتند منتظر حمل نشوند و جهت دریافت خودرو به سایت مراجعه نمایند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران یادآور شد: صنعت خودروسازی در تحریم ناجوانمردانه قرار دارد و مدیران این صنعت با تلاش شبانه‌روزی اجازه توقف تولید را که ندادند ، حتی در گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر تولید و تحویل دهی به مشتریان هستیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات