رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس:

سامانه مستقل خدمات مجازی علمی کاربردی فارس رونمایی می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه سال تحصیلی جدید، به شکل مجازی برگزار خواهد شد، وعده داد که هفته آینده سامانه مستقل خدمات مجازی علمی کاربردی فارس رونمایی شود. 

مطبوعات فارس/ حبیب دانش‌ منش دوشنبه ١٠ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با هدف آموزش‌های مهارتی در جوار مراکز صنعتی و خدماتی ایجاد شده است، گفت: بیش از ٢٥ مرکز فعال در سطح فارس داریم که سه مرکز به تازگی تاسیس شده است.

او ادامه داد: اگرچه در مقطعی از اهداف و رسالت‌های دانشگاه دور شدیم اما طی سه سال اخیر تلاش شد تا مراکز ماموریت گرا و در حوزه تخصصی دانشجو پذیرش کنند و همچنین آموزش‌های تخصصی در جوار مراکز صنعتی و خدماتی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به سطح بندی مراکز این دانشگاه در سطح کشور، افزود: امسال برای دومین سال سطح بندی انجام شد و فارس با رشد ٢٥ درصدی، وضعیت مناسبی را داشت و یکی از مراکز فارس به عنوان برتر کشوری را کسب کرد.

دانش منش با اشاره به برگزاری آموزش‌های مجازی در پی شیوع بیماری کووید ١٩ برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی فارس، گفت: این نوع آموزش به نظر موفق بود اگرچه مشکلاتی در ارائه دروس عملی داشتیم اما با کاهش تعداد نفرات و رعایت پروتکل‌ها، کارگاه‌ها نیز برپا شد.

او با بیان اینکه به دلیل وقفه در آموزش‌ها، آزمون‌ها تا نیمه مرداد ماه ادامه یافت، عنوان کرد: در مهرماه امسال نیز آموزش‌ها مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود و در این راستا، تمهیدات لازم برای بهبود و ارتقای عملکرد سامانه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس خاطرنشان کرد: علمی کاربردی از دانشگاه‌هایی است که اقدام به راه‌اندازی سامانه مستقل خدمات مجازی کرده است. تلاش شده سامانه خوب و پایداری ایجاد شود. این سامانه هفته آینده رونمایی خواهد شد.

دانش منش ادامه داد: به عنوان یک دانشگاه مهارت محور وظیفه داشتیم در شرایط فعلی، اقدام به راه‌اندازی این سامانه کنیم، لذا برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها به شکل مجازی برای نیمسال جدید پیش‌بینی شده است.

او با تاکید بر اینکه تلاش خواهد شد دروس عملی در نیمسال جدید تحصیلی کمتر ارائه شود، گفت: خوشبختانه دانشجویان ما بومی هستند و نیازی به خوابگاه ندارند به همین دلیل مشکلات کمتری در این بخش نسبت به سایر دانشگاهها داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس همچنین از آغاز ثبت نام دو مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه از از ١١ تا ١٧ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و گفت: امید است با توجه به موفقیت‌های این دانشگاه در آموزش‌های مهارتی و مجازی، دانشجویان بیشتری در سال تحصیلی جدید پذیرش شوند.

دانش منش با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در این دانشگاه و اینکه استان فارس با بیش از ١٠ مرکز جزو استان‌های پیشرو است، گفت: هدایت دانشجویان و دانش آموختگان برای ایده‌های جدید، کسب و کار جدید و نوپا در این مراکز دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس همچنین با اشاره به تعطیلی ۱۲ مرکز علمی کابردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، گفت: با تعطیلی این مراکز، راه‌اندازی مراکز مشابه با سرمایه گذاری خصوصی در دستور کار قرار گرفت که شرکت شیر پاستوریزه ارمغان و پارک سلامت روان از جمله بخش‌هایی است که اقدام به راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی کردند.

دانش منش همچنین با بیان اینکه با یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه رایزنی شده تا دریافت کل شهریه دانشجویان به صورت وام قرض الحسنه انجام شود، از رایگان شدن ترافیک اینترنتی دانشجویان و اساتید علمی کاربردی فارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.

او با بیان اینکه همه اساتید این دانشگاه، حق التدریس هستند، خاطرنشان کرد: هر مرکزی که راه‌اندازی می‌شود، تعدادی اساتید به شکل حق التدریس مشغول به تدریس می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس همچنین از راه‌اندازی ٤١ کد رشته محل جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی از نیمسال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ١١٦ کد رشته محل کاردانی و ٧٣ کد رشته محل کارشناسی و در مجموع ١٨٩ کد رشته‌ در مهرماه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید فعال شده است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات