مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

محرم در فارس بسته‌های معیشتی جایگزین اطعام می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی بین عزادارن و نیازمندان به جای طبخ و توزیع غذا در ایام محرم خبر داد و یادآور شد که اکثر موقوفه‌ها و محل تعیین شده برای هزینه کرد درآمد موقوفات، مرتبط با ایام محرم و صفر است. 

مطبوعات فارس/ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی چهارشنبه ۲۹ مرداد در نشست خبری با بیان اینکه امسال به دلیل شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده به جای غذایی که هر سال در ایام محرم طبخ و توزیع می‌شد، ۲۵ هزار بسته معیشتی در اختیار عزاداران و سایر مردم نیازمند قرار می‌گیرد، افزود: بخشی از این بسته‌های معیشتی توسط مراکز افق در بقاع متبرکه و بخشی نیز بین نیازمندان ساکن حاشیه شهرها توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه مراسم‌های عزاداری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود، افزود: مراسم‌های عزاداری در فضای روباز بقاع متبرکه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال بحث تبلیغ از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: محرم امسال ۱۹۱ مبلغ بومی در فضای مجازی به وعظ و خطابه می‌پردازند و عده‌ای از مبلغان نیز با حضور در فضای روباز بقاع متبرکه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، وعظ و خطابه را دنبال خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه ۶۰ بقعه متبرکه در استان فارس میزبان طرح بصیرت عاشورایی خواهد بود، این طرح را شامل سخنرانی، مداحی و عزاداری دانست و تاکید کرد: کُل برنامه‌های مورد نظر اوقاف و امور خیریه در ایام محرم و صفر، براساس دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا، تدوین شده و اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از راه‌اندازی ۵۰ کانال در فضای مجازی با نام امامزادگان و برای پخش زنده برنامه‌های بصیرت عاشورایی خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اوقاف فارس نیز در این نشست با بیان اینکه امسال اجازه ورود هیئت‌های مذهبی به صورت دستجات عزاداری به بقاع متبرکه را نداریم و حرکت دستجات عزاداری در خیابان ممنوع است، گفت: مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری به دو ساعت کاهش یافته و برنامه حتما باید در فضای روباز برگزار شود.

او با بیان اینکه امسال برنامه "رهروان زینبی" با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳ بقعه متبرکه شاخص برگزار می‌شود، گفت: صحن باز امامزادگان و بقاع متبرکه برای استفاده هیئت‌های مذهبی که جایی برای برگزاری عزداری ندارند آماده است.

صفری گرایی، با بیان اینکه استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان در برنامه‌های عزاداری الزامیست و از ورود افراد فاقد ماسک به بقاع متبرکه ممانعت خواهد شد، گفت: بخشی از درآمد موقوفات و بقاع متبرکه برای خرید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه ویژه برنامه علمدار ولایت برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، شب تاسوعا برگزار می‌شود، گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در ۴۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات