۱۷۳ تن کود یارانه‌ای کشاورزی برای شهرستان قیروکارزین تامین شد

‌بیش از ۱۷۳ تن کود شیمیایی یارانه‌ای اوره، سهمیه کشاورزان و باغداران شهرستان قیروکارزین از محل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی باغداران استان فارس تامین شد. 

مطبوعات فارس/ بازرس اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران استان فارس و مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین، با بیان این مطلب افزود: این میزان کود یارانه‌ای در قالب بیش از ۶ محموله و به صورت فله‌ای از بندرهای جنوبی به انبار این شرکت حمل و تخلیه شده است.


عبدالرضا نعمتی، با بیان اینکه سهمیه اختصاصی به این شهرستان قریب به ۴۰ درصد کل سهمیه استان فارس را شامل می‌شود، بیان داشت: این محموله ها با نظارت نهادهای ذی‌ربط به ویژه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و انجمن صنفی امور کشاورزی این شهرستان، توسط نیروی کارگری در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی بسته‌بندی خواهد شد.

توزیع نهاده‌ها بر اساس اطلاعات سامانه پهنه‌بندی انجام می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین نیز با بیان اینکه آماده توزیع این کود اوره هستیم، گفت: اطلاعات خروجی از سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اساس تخصیص و توزیع نهاده‌ها در بین کشاورزان و باغداران این شهرستان است از این رو بهره‌برداران باید برای ثبت اطلاعات زراعی، باغی، شیلات، زنبور عسل، گلخانه و دامپروری خود به مسوولان پهنه‌ها مراجعه کنند.


مهدی همتی ادامه داد: کشاورزان و باغدارانی که تا کنون در سامانه یاد شده، اطلاعات مورد نظر را ثبت نکرده‌اند، امکان بهره‌مندی از نهاده‌های یارانه‌ای را ندارند، همچنین بنا به اعلام و تصمیم سازمان متبوع، کودهای شیمیایی برای محصول گندم در سال زراعی آتی صرفا مخصوص افرادی است که اسامی آنان در اطلاعات شرکت غله ثبت شده است و گندم تولیدی سال قبل خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند.


وی، همچنین به چگونگی توزیع نهاده و صدور حواله‌ها در این شهرستان اشاره و بیان کرد: سامانه توزیع نهاده‌های این مدیریت در نوع خود در کشور منحصر به فرد است زیرا توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در بستر وب طراحی و اجرا شده و هیچ نمونه‌ای از آن در کشور وجود ندارد.


به گفته وی، در این سامانه کشاورزانی که قبلا ثبت اطلاعات شده‌اند پس از ارائه درخواست، حواله الکترونیک برای آنان صادر و به کارگزاران بخش خصوصی یا تعاونی ارسال می‌شود و این حواله‌ها زمان‌دار است تا در صورت عدم مراجعه، به صورت خودکار منقضی و باطل شود.

او اظهار داشت: متقاضیان باید صرفا از طریق کارگزاران رسمی و عاملان مجاز توزیع، نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند و با توزیع کودهای خارج از شبکه و غیراستاندارد برخورد قانونی می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: در سال ۹۸ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ حواله الکترونیک برای توزیع بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای در این مدیریت صادر شده است که از این تعداد، پنج هزار حواله به بخش زراعت و مابقی آن به بخش باغبانی اختصاص یافت.

همتی افزود: سه هزار و ۹۰۰ بهره‌بردار در این شهرستان سال ۹۸ از یارانه‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: ‌بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیش از ۴۲ هزار هکتار سطح اراضی زراعی و باغی و با برخورداری از سه مرکز حومه، مبارک آباد و افزر به ۱۷ پهنه تقسیم شده و هر کدام تحت نظارت یک کارشناس است.


شهرستان قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات