مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد

بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با توجه به توافق‌های اولیه وزرای فرهنگ و ارشاد و راه و شهرسازی، اصحاب فرهنگ و هنر از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند خواهند شد. 

مطبوعات فارس/ صابر سهرابی با بیان اینکه شرایط قانونی مشمولان طرح اقدام ملی مسکن از میان اصحاب فرهنگ و هنر معین شده و متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: این طرح شامل افرادی خواهد شد که از اول فروردین سال ۸۴ تاکنون از طریق دولت زمین یا واحد مسکونی به آنان تعلق نگرفته است و از ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون نیز از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی در موضوع زمین و مسکن یا تسهیلات یارانه‌ای ساخت و خرید، استفاده نکرده باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سهرابی سبز بودن فرم (ج) را شرط اصلی بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از طرح اقدام ملی مسکن دانست و گفت: براساس قانون فرد متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد؛ البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال و سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نیز امکان بهره‌مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ملاک مدت سکونت برای ساکنان شهرهای جدید، سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر یا شهر مادر است.

سهرابی ادامه داد: نداشتن منع قانونی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه و... برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گزاری حداقل سی درصدی هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، از دیگر شرایط قانونی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در خصوص متقاضیان واجد شرایط براساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه تصمیم گیری می‌شود، گفت: توانایی پرداخت اقساط بانکی تسهیلات پیش‌بینی شده در طرح اقدام ملی مسکن نیز از دیگر موارد قانونی محسوب می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات