شیراز همچنان در جایگاه قرمز کرونا

استان فارس به طور میانگین از رده قرمز کرونا با کمابیش بهبودی به رده زرد رسید ، ولی کلان شهر شیراز همچنان در جایگاه قرمز کرونا قرار دارد ، انجام شیوه نامه های بهداشتی و خودداری از آمدو شدهایی که چندان نیازی به آن نیست می‌تواند شیراز را نیز از جایگاه هشدار به رده زرد برساند. 

مطبوعات فارس/ نگاهی به سیمای همگانی شهر شیراز بیانگر آن است که بیشتر شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را یک اولویت می دانند و آن ر رعایت میکنند ، اغلب کسانی که در سطح شهر ، در تاکسی و اتوبوس ، هنگام مراجعه به فروشگاه‌ها و داروخانه ها دیده می شوند ماسک بر چهره دارند ، هر چند قطار شهری شیراز همچنان تعطیل است اما رفت و آمد در سامانه حمل و نقل شهری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دنبال می شود.

شهرستان هایی که وضعیت زرد در آنها اعلام شده نیز همچنان باید شیوه نامه های بهداشت یرا رعایت کنند ، اعلام وضعیت سفید یا زرد در برخی از شهرستان‌های استان فارس به معنای ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در آن شهرستان‌ها نیست و مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت دنبال کنند.

تعطیلی مشاغل پرخطر در شهرستان‌ها همچنان به قوت خود باقی است و توصیه شده است که اصول بهداشتی همانند قبل از اعلام وضعیت زرد همچنان رعایت شود، دورهمی خانوادگی شکل نگیرد و از تردد و تجمع‌های غیر ضروری خودداری شود.

کارشناسان علوم پزشکی شیراز تاکید می کنند در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت آنها کم‌خطر اعلام شده همچنان افراد ناقل و مبتلا وجود دارد و در صورت کوتاهی و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و تمام بخش‌ها و مجموعه‌ها شرایط به پرخطر تبدیل شده و محدودیت‌ها دو باره اعمال خواهد شد.

اعضای ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در نشست روز یکشنبه بر لزوم تداوم جدیت و حساسیت مردم در شیراز و دیگر شهرستان های قرمز کرونا برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست از همکاری مردم با حوزه سلامت استان قدردانی کرد و مشارکت مردم در امر خودمراقبتی، را ثمره این همکاری در مهار موفقیت آمیزتر کرونا در استان فارس دانست.

دکتر مهرزاد لطفی تاکید کرد: همدلی مردم با مجموعه سلامت، رسالت ما را دشوارتر می کند و خانواده سلامت استان با نگیزه بیشتری در مسیر خدمت به مردم گام بر می دارند.

رئیس دانشگاه رمز موفقیت استان فارس را در فعالیت مراکز ۱۶ ساعته سرپایی، خدمات کادر درمان و گسترش غربالگری ها دانست و افزود: لازم است با همکاری مجموعه دانشگاه، زیرساخت های تداوم این موفقیت فراهم شود.

لطفی در ادامه این نشست ضمن پیگیری مصوبات پیشین ستاد؛ آمار روزانه نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، تعداد مبتلایان، جانباختگان کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته و علت های مرگ و میر را بررسی کرد.

او در بخش دیگری از نشست امروز با اشاره به نزدیک بودن برگزاری آزمون سراسری، روند اجرای پروتکل های بهداشتی در محل های برگزاری آزمون را مورد ارزیابی قرار داد.

پیگیری سلامت مبتلایان به کروناویروس شاغل در حوزه بهداشت و درمان استان، گسترش زمینه های غربالگری مشاغل پرخطر و نظارت ویژه بر دفترهای ازدواج برای تامین سلامت زوجین و خانواده ها از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

لطفی همچنین در ادامه نشست امروز، نتایج برگزاری نشست های ویدئوکنفرانس اعضای ستاد با مسوولان حوزه سلامت شهرستان های پرخطر استان برای همفکری در زمینه مهار بیماری را پیگیری کرد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: اگرچه بر اساس شرایط کلی استان، فارس در وضعیت هشدار قرار دارد، اما شهر شیراز و تعدادی از شهرستان های استان به دلیل تعداد بالای موارد مثبت و بستری، در وضعیت قرمز است که بر همین اساس از عموم مردم می خواهیم رعایت توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

سه نمونه گیری ، یک مورد مثبت

دکتر اکبری یادآور شد: بر اساس آخرین آمارهای استان، از هر سه مورد نمونه گیری، یک مورد مثبت قطعی شناسایی شده و همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت ها را افزایش می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر ضرورت حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان های عمومی تاکید کرد و از خانواده ها نیز خواست تا چنانچه نیاز به حضور فرزندشان در مکان های عمومی با همراهی خانواده وجود دارد، بر استفاده آنان از ماسک نظارت داشته باشند.

او ابراز امیدواری کرد : با مشارکت مردم و تلاش مدافعان سلامت، شاهد ارتقای امر بهداشت و درمان و هدیه بخشیدن امر سلامتی به مردم استان باشیم.

از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات