۷ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان فارس واگذار شده است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: زمینی با مساحت تقریبی حدود ۷ هکتار به دانشگاه فرهنگیان استان برای ساخت این مجموعه واگذار شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی احداث آغاز می شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد خلیل عسکری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان فارس ضمن اشاره به اهمیت تربیت معلم و آموزشکده‌ها گفت: اینها کارخانه انسان‌سازی هستند پس باید بیشتر به آنها اهمیت داد، زیرا که اگر دانشگاه فرهنگیان ساخته شود، آموزش و پرورش ارتقاء پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سیاست گذاری در دولت قبل مبنی بر عدم توسعه و پذیرش دانشجو توسط دانشگاه فرهنگیان بود. برخی از جاها گزارش هایی هم مبنی بر استفاده از سند ۲۰۳۰ به جای سند تحول بنیادین که مبنای تعلیم و تربیت می باشد، به گوش می رسید و حتی تلاش بر این بود که بعضی جاها به دانشگاه فرهنگیان هم ورود کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان گفت: فراخوانی درباره دغدغه ها و موضوعات مدنظر دانشجویان، اساتید برای طراحی محورهای برنامه ها در جلسات یک سال آینده هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان طراحی می شود.

وی گفت: برای همکاری در کنار دانشگاه فرهنگیان هستم و تلاش کنیم تا دانشجویان این دانشگاه، حس دانشجو بودن را پیدا کنند و این با داشتن هیئت علمی قوی در این دانشگاه محقق می شود. باید برای ارتقاء بیشتر دانشگاه از لحاظ نیروی انسانی، امکانات و کیفی برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به مشکلات مسکن اساتید دانشگاه فرهنگیان گفت: برای استفاده اساتید دانشگاه فرهنگیان که فاقد مسکن هستند از ظرفیت پروژه ۴۸۶ واحدی مشترک با صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیری انجام شود تا از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در این استان گفت: با تمام توان آموزش و پرورش به همراه دانشگاه فرهنگیان و همت اساتید این دانشگاه و همچنین اراده قوی این مشکل را برطرف خواهند کرد که در این خصوص تدابیری اندیشیده شده است.

نمادهای شهدای فرهنگی و دانش‌آموز فارس در باغ موزه دفاع مقدس شیراز ایجاد شود

عسکری در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس شیراز نیز با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۲۹ شهید دانش آموز و فرهنگی داریم گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۵ شهید دانش آموز و ۴۴۴ شهید فرهنگی می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش می تواند در فرهنگ سازی و ایجاد فرهنگ عمومی بسیار قوی و موثر باشد.

عسکری گفت: در آینده ای نزدیک تفاهم نامه ای در قالبی تعریف شده با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با رویکرد اردویی و گردشگری منعقد گردد.

وی افزود: برای سال آینده برنامه ای اردویی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف در این محل در نظر بگیریم و در این برنامه از ظرفیت فعالان دانشگاه فرهنگیان و کسانی که در دروان جنگ حضور داشته اند بهره ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شود که از زمان ورود تا زمان خروج دانش آموزان در این باغ موزه، برنامه ریزی های دقیقی صورت پذیرد.

عسکری افزود: برای تدوین بسته قوی کارشناسی آموزشی در خصوص اردو لازم است از ظرفیت معلمان، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به اقداماتی که پیش از این در خصوص مجتمع های آموزشی ایثارگران در جبهه ها صورت گرفته گفت: همان طور که خانه به عنوان مدرسه اول و مدرسه نیز خانه دوم است، اینجا باید خانه مشترک معلم، دانش آموز و اولیا باشد.

در این بازدید جمعی از معاونین ، روسای ادارات داخلی اداره کل و روسا و شورای معاونین نواحی چهارگانه شهر شیراز و عشایری و مدیران کل نوسازی و کانون پرورش فکری کودکان استان نیز حضور داشتند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات