برای خدمت به مردم با کسی تعارف ندارم

شهردار شیراز تاکید کرد: در عین رفاقتی که شهرداری با شورا دارد اما قطعا در خدمت به مردم هیچ تعارفی وجود ندارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید احسان اصنافی شامگاه شنبه ۱۰ اردیبهشت در گردهمایی اعضای ادوار شش گانه شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران ادوار شوراها که همزمان با ۹ اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، اظهار کرد: شروع کار شوراها آغاز تحول و رشد و نمو شهرداری‌ها در کل کشور بوده و در هر دوره تکامل یافته است.

او با بیان اینکه در هر دوره تحولی در شهرداری‌ها به برکت حضور شوراها رخ داده است، گفت: اگر امروز شهرداری‌ها با بودجه دولتی اداره می‌شد شاید شهرداری‌ها هم سرنوشتی مانند سایر دستگاه‌ها داشت اما امروز با شکل‌گیری شوراها و اعمال نقش مستقیم مردم در اداره شهر ابعاد مختلفی از مشارکت مردم چه در پرداخت عوارض شهر چه در سرمایه‌گذاری در شهر و چه تحولات فرهنگی و اجتماعی قابل مشاهده است و امیدواریم که روز به روز این حرکت رشد و نمو بیشتری داشته باشد.

شهردار شیراز با ابراز مسرت و خوشحالی از اینکه بعد از دو دوره نمایندگی مردم در شوراها در سنگر شهرداری مشغول به کار است، افزود: امید است که بتوانیم برنامه‌های شوراها را پیش ببریم و جلوه‌ای از خدمت به مردم را نشان دهیم.

اصنافی درباره آینده روشن شهرداری با پشتوانه شورا، عنوان کرد: برنامه‌ریزی هدفمند توسط شورا و شهرداری انجام گرفته و در شورا به تصویب رسیده و برای خدمت به مردم در حوزه‌های عمرانی و مدیریت حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: هم مسیر شرقی - غربی بزرگراه شهید سلیمانی و هم مسیر جنوبی شمالی سردار شهید استوار را خواهیم داشت و درباره حمل و نقل عمومی هم بزرگترین تحول در خط ۲ مترو را خواهیم داشت که شبکه ۲۴ کیلومتری شرقی غربی مترو با این ۸ کیلومتر تکمیل می‌شود.

شهردار شیراز عنوان کرد: ۶۰ درصد از پهنه شهر با این ترکیب زیر بار خدمات حمل و نقل ریلی می‌رود و بازبینی نیز باید در شبکه اتوبوسرانی و حمل ونقل عمومی انجام شود و یک شبکه ترکیبی را ایجاد کنیم.

اصنافی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی گفت: تحولات خوبی در احیای هویت محلات با محوریت مساجد خواهیم داشت همچنین برای کمک به ارتقای وضعیت شهروندی مردم و فرهنگ شهروندی مردم در تمامی ابعاد اقداماتی انجام خواهد شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: خدمات ورزشی چرخ به گردش در می‌آید و با همتی که در شهرداری است و ریل‌گذاری که در شورای شهر انجام شده است به نظر می‌رسد که در تمام حوزه‌ها تحولات خوبی رخ دهد.

او با بیان اینکه با راه‌اندازی خط ۲ مترو و ترکیبی که ایجاد خواهد شد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بازبینی می‌شود و به عنوان مکمل مجموعه مترو عمل می‌کند، تصریح کرد: برای این منظور قطعا نیاز به ناوگان جدید خواهیم داشت و با تلاش‌های انجام شده در روزهای پایانی سال گذشته ۷۶ دستگاه اتوبوس خریداری شد.

شهردار شیراز گفت: ۷۰ درصد از هزینه این ناوگان به عنوان یارانه از دولت دریافت کردیم و قول مساعد کارخانه این است که تا آخر تابستان در مدار قرار گیرد.

اصنافی افزود: بازسازی و نوسازی اتوبوس و ناوگان موجود را نیز دنبال خواهیم کرد که با توان مضاعف در حوزه اتوبوسرانی، بازنگری خطوط و بهینه‌سازی ارائه خدمات را به مردم داشته باشیم.

او درباره صحبت‌های رئیس شورای شهر شیراز در صحن علنی و مطرح شدن موضوع استیضاح شهردار نیز گفت: تفسیر خود من از صحبت‌های رئیس شورا این است که در عین رفاقتی که همه با هم داریم و از یک جریان فکری و انقلابی هستیم اما موضع بر این است که در خدمت به مردم هیچ تعارفی با هم نداریم.

اصنافی تاکید کرد: هدف نهایی خدمت مردم است و شهرداری هم تمام تلاش خود را خواهد داشت و صحبت‌های رئیس شورا تاکید مضاعفی بر کار شهرداری برای ارائه خدمت به مردم است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات