عامل مشکلات گوارشی دانشجویان علوم پزشکی جهرم، ویروس فصلی اعلام شد

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه حال همه دانشجویانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم که سه شنبه گذشته با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده بودن خوب است، گفت: نتیجه بررسی آزمایشگاه معاونت غذا و دارو درباره مسمومیت غذایی این دانشجویان منفی بوده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدجواد موحد، افزود: نمونه‌هایی که از دانشجویانی که با علامت اسهال استفراغ و مشکلات گوارشی شامگاه سه شنبه گذشته به بیمارستان جهرم مراجعه کرده بودند از نظر مسمومیت غذایی طبق اعلام آزمایشگاه منفی است و این دانشجویان مسمومیت غذایی نداشتند.

وی ابراز کرد: در چند روز گذشته از تمام غذاهایی که در آن شب در سلف سرویس سرو شده بود، نمونه غذایی گرفته شد و به آزمایشگاه غذا و دارو معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ارسال شد.

وی ادامه داد: در اعلام نتایج آزمایشگاه با توجه به چند نوع نمونه‌گیری و کشت نمونه‌ها، هیچ گونه مسمومیت غذایی دیده نشد و طبق اعلام آزمایشگاه، مشکلات گوارشی این دانشجویان ناشی از مشکلات گوارشی فصلی بوده است.

وی تصریح کرد: در سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، علاوه بر کارشناس تغذیه و کارشناسی بهداشت محیط مواد غذایی نیز به صورت مستمر چک می شود و با توجه به چنین رویدادی مجدداً کارکنان بهداشت محیط اقدام به نمونه گیری از مواد خام کردند.

بنا به گفته کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز، عفونت ویروسی در بهار امسال خصوصاً به صورت خانوادگی شایع شده است و علائم آن گاستروتیت و اسهال، استفراغ، سرگیجه و تهوع است.

دانیال فرهیخته، گفت: در این گونه بیماران تست کرونا نیز منفی می‌شود و به احتمال زیاد ویروس نورواک عامل بیماری است. راه انتقال از طریق غذا و آب آلوده است و علائم ۲۴ تا ۳۶ ساعت بعد از عفونت اولیه شروع می‌شود راه انتقال از طریق فرد آلوده است.

شامگاه سه شنبه ۱۶ فروردین ماه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با علائمی چون سردرد و اسهال و حالت تهوع به بیمارستان جهرم مراجعه کردند که پس از سرم‌درمانی ترخیص شدند. از آن جایی که یک علت این علامات مسمومیت غذایی حدس زده می‌شد، تمام نمونه‌های شام و ناهار سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی در آن شب مورد آزمایش قرار گرفت.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات