دانشگاه شیراز در شمار برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ کشاورزی و جنگلداری قرار گرفت

روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: بر اساس نظام ارزیابی کیو. اس ۲۰۲۱، دانشگاه شیراز در شمار برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ کشاورزی و جنگلداری قرار گرفت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز: نظام ارزیابی کیو. اس ۲۰۲۱، به‌ تازگی برترین دانشگاه‌های کشاورزی و جنگلداری جهان را معرفی کرد که در این فهرست، نام ۵ دانشگاه از ایران به چشم می‌خورد.

بر این اساس، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران، شیراز، تربیت مدرس و فردوسی مشهد به‌ ترتیب از کشور ایران در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی کشاورزی و جنگلداری قرار دارند.
دانشگاه شیراز با رتبه‌ی جهانی ۲۵۱-۳۰۰ به‌ عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی کشاورزی و جنگلداری و سومین دانشگاه کشور در این فهرست قرار گرفته است.

رتبه‌ بندی کیو. اس بر اساس ۵ شاخص کیفی و کمی صورت می‌گیرد. این سیستم، مبتنی بر میزان اعتبار دانشگاه‌ها در میان اندیشمندان هر رشته است.

این نظام رتبه‌ بندی سالانه دانشگاه‌ها جهان را با استفاده از شش شاخص ارزیابی می سنجد و ۷۰۰ دانشگاه برتر را معرفی می‌نماید. شاخص‌های اعتبار دانشگاه، اعتبار افراد شاغل، نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی، میزان استناد به هر عضو هیئت علمی، تعداد اعضای هیئت علمی بین‌المللی، تعداد دانشجوی بین‌المللی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی کیفی دانشگاه‌ها است که توسط نظام کیو اس مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزه های موضوعی، نظرسنجی از کارفرمایان، پایگاه استنادی اسکو پوس و پرسشنامه‌ای که خود دانشگاه‌ها پر می ‌کنند، گردآوری می شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات