طرح جمع‌آوری متکدیان در شیراز اجرا می‌شود

استاندار فارس گفت: با اجرای طرحی، متکدیان در سطح شهر شیراز در سنین مختلف در قالب طرحی جمع‌ آوری می‌شوند و اگر کسی نیازمند است به ارگان‌های حمایتی ارجاع داده می‌شود و اگر فردی نیازمند نیست و تکدی‌ گری شغلشان شده، ساماندهی می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در بازدید از مرکز خیریه آسمانیان مهربان شهرراز در شیراز افزود: همکاری خیرین با سازمان بهزیستی در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در سلامت جامعه و کاهش این آسیب‌ها خیلی موثر باشد.

قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود
استاندار فارس با دعوت از خیران برای انجام خدمات نیک‌اندیشانه در حوزه اجتماعی گفت: قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی در فارس راه‌اندازی می‌شود.
ایمانیه افزود: استان فارس مشهور است که همه مردمش خیر هستند و خیرین ویژه‌ای دارد که در عرصه‌های مختلف وارد شدند بنابراین همکاری در این کار جمعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که بهزیستی براساس یک کار علمی شروع کرده، اقدامی پسندیده است.

جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال‌های حساس کودکی و نوجوانی
استاندار فارس با بیان اینکه تعدادی از کودکانی که تحت پوشش بهزیستی هستند با همکاری خیریه کوی امام علی در مرکز آسمانیان مهربان شهر راز نگهداری می‌شوند، گفت: این خیریه سابقه بیش از ۶۰ سال در شهر شیراز دارد که وابسته به مرحوم حضرت آیت‌ الله العظمی محلاتی است و کار زیبای تاثیر گذاری که اخیرا انجام دادند با همکاری بهزیستی سرپرستی ۹۰ کودک و نوجوان را به عهده گرفتند.
ایمانیه با اشاره به سال‌ های حساس کودکی و نوجوانی افزود: این کودکان سال‌ های آسیب‌پذیر را طی می‌ کنند، سال‌ هایی که ریشه‌ها و اعماق زندگیشان را شکل می‌دهد و می‌توانند یک زندگی خوب و تاثیرگذار و ناشی از یک تربیت دینی و اسلامی را شکل دهند.
استاندار فارس با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند به عنوان الگو در سایر نقاط استان و کشور مطرح شود، بیان کرد: آسیب‌ های اجتماعی می‌تواند به کل اجتماع آسیب بزند بنابراین تک تک ما مردم و مسئولان موظف هستیم که از ورود آسیب‌های اجتماعی به ویژه برای کودکان و نوجوانان پیشگیری کنیم.

پذیرش ۶۰۰ کودک کار و خیابان در مراکز تحت نظارت بهزیستی
سرپرست اداره کل بهزیستی فارس نیز اظهار کرد: قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی و دبیرخانه آسیب ها به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس راه‌اندازی می‌شود.
بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس، محمدرضا هوشیار ادامه داد: استاندار فارس،آمادگی همه جانبه استانداری مبنی بر کار استانی هماهنگ و تخصصی در کاهش آسیب های اجتماعی را مورد تأکید و در دستور کار قرار داده است.
سرپرست اداره کل بهزیستی فارس اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ کودک کار و خیابان در مراکز تحت نظارت بهزیستی پذیرش شده اند و بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰مورد تماس با اورژانس بهزیستی فارس برقرار شده است و بیشترین تماس ها با اورژانس در زمینه اختلافات حاد خانوادگی،کودک و همسر آزاری و خودکشی بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات